کاشت مو و ابرو

مشاوره رایگان حضوری و تلفنی: 44158011 -021 | -021

بیش از پنجاه درصد از مردان تا50 سالگی ریزش موی سر را تجربه می کنند و در بسیاری از آن‌ها، ریزش مو زودتر در 20، 30 سالگی یا حتی در دوره نوجوانی شروع می‌شود. ریزش مو مردان اغلب چیزی بیشتر از کم پشت شدن خط مو است. این مشکل معمولا اعتماد به نفس و روحیه فرد را تحت تاثیر قرار داده است.

در کاشت مو طبیعی، واحد های فولیکولی مو از ناحیه اهدا کننده مو  که اغلب موی پشت سر است جدا می شود و به ناحیه دریافت کننده (ناحیه طاس سر) انتقال داده می شود. این واحدهای فولیکولی طبیعی هستند و در صورتی که به درستی کشت شوند، رشد طبیعی مو در ناحیه طاس سر خود اتفاق می افتد. کاشت موی طبیعی و کاشت مو ابرو روشی ایمن است، دوره بهبودی کوتاه و عوارض جانبی اندکی دارد. مسئله ای که در موفقیت و اثرگذاری این عمل بسیار مهم است این است که، جراحی که این روش را انجام می دهد باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.

1آیا کاشت مو برای زنان نیز صورت می گیرد؟
بله. ریزش مو در زنان تقریبا شایع است. اگر چه الگوی ریزش موی زنان نسبت به مردان متفاوت است، و اغلب پشت خط مو کم پشت می شود، روش درمانی مردان و زنان مشابه است.
2آیا این روش دردناک است؟
روش کاشت موی FUT دردناک نیست. برای بی حس کردن ناحیه قبل از شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود و از این رو بیمار در طول کاشت مو به جز احساس سایش مختصر دردی را احساس نمی کند. پس از کاشت مو کمی قرمزی ایجاد می شود که در عرض چند روز از بین می رود.
3مدت زمان عمل کاشت مو
طول درمان به تعداد موی مورد نیاز بستگی دارد. معمولا کاشت مو بیش از یک روز طول نمی کشد ( بین سه تا هشت ساعت). با این حال، در بعضی از موارد وقتی که تعداد تار موی زیادی کاشته می شود، بیمار تمایل دارد روش کاشت مو در دو روز صورت بگیرد.
4عوارض جانبی
با توجه به این که برش ها کوچک هستند، خطر عفونت پس از عمل بسیار کم است. احتمالا اندک زمانی پس از درمان کمی قرمزی و شاید ورم خفیف را در ناحیه درمان احساس کنید، اما این علائم در عرض دو تا چهار روز از بین می روند.
5آیا پس از کاشت مو جای زخم ایجاد می شود؟
به لطف مهارت پزشکان متخصص کاشت مو، محل های درمان در ناحیه های کاشته شده معمولا به قدری کوچک هستند که جای زخم در عمل قابل تشخیص نیست. جای زخم در ناحیه اهدا کننده با موی موجود شما پوشانده می شود. در اغلب موارد، فن آوری های جدید بکار گرفته در کلینیک مارال باعث می شود که خط موی بازیابی شده در عمل قابل تشخیص نباشد.
6تعداد جلسات مورد نیاز
تعداد جلسات مورد نیاز برای بدست آوردن نتایج مطلوب برای هر فرد و بسته به میزان ریزش موی فرد متغیر است. اما بر حسب تجربه، اغلب بیماران حداکثر به دو جلسه نیاز خواهند داشت.
7نتایج از چه زمانی قابل مشاهده هستند؟
بیماران می توانند فورا پس از درمان طرح کلی خط موی خود را مشاهده کنند و مو فورا پس از درمان به صورت نرمال شروع به رشد می کند. ریزش موی کاشته شده در چند هفته پس از درمان نرمال است، اما پس از این ریزش اولیه، مو دوباره قوی و سالم رشد می کند و برای همیشه باقی می ماند. نتایج را در حدود چهار تا شش هفته پس از درمان می توانید مشاهده کنید و نتایج کامل را در حدود شش ماه پس از درمان می توان مشاهده کرد.
8میزان ماندگاری نتایج
نتایج روش های کاشت مو دائمی هستند.