آیا کاشت مو ضرر دارد؟

عمل زیبایی کاشت مو برای افراد زیادی که به ریزش مو دچار هستند موفقیت آمیز بوده و افرادی که متقاضی hair transplant بوده اند از نتایج حاصل رضایت کامل داشته اند.

آیا کاشت مو ضرر دارد

داشتن مو های زیبا و پرپشت برای بانوان و مردان زیادی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اعتماد به نفس و زیبایی آن ها به شمار می رود. با این حال قبل از شروع درمان، افراد باید خود را از برخی از عوارض جانبی کاشت مو آگاه کنند.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از کاشت مو

عمل زیبایی کاشت مو نیز مانند هر نوع عمل جراحی دیگری با خطر همراه است. هنگامی که شما متقاضی کاشت مو می باشید، جراح متخصص قبل از امضا فرم رضایت، همه خطرات جانبی و احتمالی را به شما اطلاع می دهد.

مهمترین خطرات ناشی از hair transplant خونریزی و عفونت است.

خونریزی پس از عمل زیبایی کاشت مو مسئله ای است که معمولاً به عنوان یک عارضه جانبی در روند کاشت مو ایجاد می شود. همچنین، ممکن است ریزش مو موقتی پس از کاشت مو را تجربه کنید.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از کاشت مو

یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی عمل زیبایی کاشت مو خارش است. جای زخم و کیست نیز وجود دارد. همچنین ممکن است دچار خونریزی و تورم شوید.

با این وجود، همیشه خطر عوارض شدیدتر برای متقاضیان کاشت مو وجود دارد. همچنین تکنیک نادرست کاشت مو توسط افراد غیر پزشک ریسک به حساب می آید، بنابراین جراح خود را با احتیاط و تحقیق انتخاب کنید.

انتخاب یک جراح دارای مجوز و با تجربه امر بسیار مهمی است. با انتخاب پزشک متخصص مجرب و با تجربه می توانید شانس نتایج درست حاصل را افزایش دهید و خطر جراحی و عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

لازم به ذکر است که با وجود رعایت تمام نکات و انتخاب پزشک متخصص با تجربه هنوز هم افراد در واکنش های جسمی و توانایی های درمانی بسیار متفاوت هستند و نتایج حاصل هرگز به طور کامل قابل پیش بینی نیست.

زمان مناسب برای کاشت مو

مانند هر عمل جراحی، عفونت ممکن است رخ دهد. خونریزی بیش از حد و یا زخم های گسترده که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص دارید.

همچنین ممکن است لازم باشد داروها را برای کاهش درد و ناراحتی بلافاصله بعد از عمل مصرف کنید. پمادها، محلول های ضد باکتریایی و سایر محصولات مراقبت های بهداشتی ممکن است به منظور بهبود یافتن سریع تجویز شوند.

از خراشیدن یا ضربه زدن به سر خودداری کنید. هنگام بهبودی هیچ چیز نباید، سر شما را لمس کند. همچنین باید مایعات زیادی بنوشید و از قند و نمک دوری کنید. به منظور نگه داشتن سر در حالت ایستاده شب ها با دو بالش زیر سر بخوابید.

آیا کاشت مو عملی امن محسوب می شود؟

عمل زیبایی کاشت مو توسط پزشکان از دهه 1950 در ایالات متحده انجام داده شده است و در طی سال های اخیر تکنیک های به طور چشم گیری تغییر و پیشرفت کرده است و بسیار قدرتمندتر از قبل عمل میکند.

عمل زیبایی کاشت مو در آرامش مطلق و به صورت سرپایی و بدون بیهوشی با بی حسی موضعی که کم خطرترین روش است و عوارض چندان زیادی را به دنبال ندارد انجام می شود و بیمار در حین عمل هیچگونه دردی را حس نمی کند.

hair transplant ممکن است تا 8 ساعت طول بکشد، اما شما همان روز به خانه می روید و نیازی به بستری شدن در کلینیک ندارید.

بسته به مواردی مانند چگال بودن موهای شما و چقدر پوست شما نیاز به پوشاندن دارد، ممکن است برای بهبودی کامل به چندین جلسه جراحی بین آن ها احتیاج داشته باشید. کل روند ممکن است تا 2 سال طول بکشد و خطری سلامتی شما را تهدید نمی کند.

معایب و مضرات کاشت مو چیست؟

• خونریزی

اگرچه خونریزی نادر است اما خونریزی مداوم یک عارضه جانبی احتمالی عمل زیبایی کاشت مو است و ممکن است نیاز به بخیه اضافی داشته باشد.

• عفونت

هرچند عفونت ناشی از کاشت مو بعید به نظر می رسد اما در هزاران مورد یکی را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه با استفاده از آنتی بیوتیک ها به راحتی می توان از این امر جلوگیری کرد.

• ریزش مو موقتی

ریزش مو موقتی پس از hair transplant یک عارضه جانبی رایج است اما جای نگرانی ندارد زیرا دائمی نیست و موهای شما طی چند ماه آینده برمی گردد.

• خارش

خارش یک عارضه جانبی رایج است که بیماران پس از عمل زیبایی کاشت مو تجربه می کنند. این عارضه جانبی ممکن است در مواردی که کاشت مو به درستی انجام نشده باشد، شدید شود. خارش عمدتاً به دلیل تشکیل زخم ها اتفاق می افتد و با شامپو زدن منظم می توان خارش سر را آرام کرد.

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

با این وجود، لازم است فرد بلافاصله وقتی مشکل از حد تحمل بالا می رود، با یک متخصص پوست یا جراح زیبایی مشورت کند. روغن های مرطوب کننده ویژه ای وجود دارند که به درمان این مشکل کمک می کنند.

• کیست

کیست ها معمولاً هنگامی رخ می دهند که فولیکول های مو به پوست شما آسیب برساند و به عمق لایه ها وارد شود. آنها معمولاً توده هایی به اندازه جوش هستند که بیشتر خوش خیم هستند. با این وجود، نباید کیست را به جدی نگرفت و در صورت بروز چنین عارضه جانبی، بدون تأخیر با پزشک مشورت کنید. البته در بیشتر موارد، کیست به خودی خود از بین می رود.

• سکسکه

سکسکه یک عارضه جانبی رایج در جراحی های کاشت مو است. 5 از 100 بیمار بعد از عمل دچار سکسکه می شوند. اگرچه علت آن مشخص نیست، اما سکسکه می تواند از چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشد.

• درد

درد یک عارضه جانبی رایج در عمل کاشت مو است. اگرچه این درد در بیشتر موارد قابل تحمل است و بیماران می توانند از مسکن هایی که توسط پزشک معالج آن ها تجویز شده است استفاده کنند.

• تورم

در حالی که تورم بسیار نادر است، می تواند بر پیشانی و ناحیه اطراف چشم شما تأثیر بگذارد. تورم می تواند تا دو روز ادامه داشته باشد و در بعضی موارد (یک در صد) ممکن است باعث ایجاد سیاهی دور چشم شود.

هر نوع عمل زیبایی پزشکی خطرات جانبی به همراه دارد. اگر به فکر کاشت مو هستید، اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کاملی انجام داده اید تا آمادگی لازم را برای شما فراهم کند.

آیا عمل زیبایی کاشت مو مضر است و نباید انجام شود؟

عمل زیبایی کاشت مو یک عمل جراحی نسبتاً بی خطر است و با عوارض بسیار کمی همراه است. قبل از انجام hair transplant جراح متخصص پوست و مو از عوارض و تکنیک های احتمالی برای پیشگیری مشکلات جانبی و مدیریت آن ها شما را آگاه می کند.

بیشتر عوارض اجتناب ناپذیر هستند و با روش جراحی مناسب و مراقبت های درست پس از کاشت مو از زخم ها می توان آن ها را به حداقل رساند. مشاوره و گفتگو با بیمار قبل از عمل به برنامه ریزی صحیح کمک کرده و از نارضایتی بیمار جلوگیری می کند.

زمانی که عمل زیبایی کاشت مو به دست یک متخصص زیبایی ماهر و مجرب به این کار انجام بگیرد هیچگونه عوارض خاصی نخواهد داشت و انجام آن بلامانع می باشد. ولیکن بعضی از مشکلات بعد از عمل زیبایی کاشت مو اجتناب ناپذیر و موقتی می باشند و پس از مدت کوتاهی برطرف خواهند شد.

کاشت مو بدون درد

کاشت مو