تزریق ژل به مچ پا چیست

تزریق ژل به مچ پا

یکی از تاثیرگذارترین اقداماتی که امروزه در حوزه ی اعمال زیبایی و درمانی در حال انجام می باشد، تزریق ژل به نواحی مختلفی از پوست می باشد.

تزریق ژل به مچ پا چیست

امروزه تزریق فیلر ها به عنوان یکی از سریع ترین و امن ترین اقداماتی می باشد که هدف های گسترده ای را در زمینه های زیبایی بهداشتی سلامتی و درمانی دنبال می کند و به همین دلیل هرروزه به محبوبیت فرایند تزریق ژل، افزوده می شود.

اساس اصلی فرایند تزریق ژل، بازیایی حجم از دست رفته ی پوست می باشد که از این طریق عیوب پوستی و اندامی متعددی را مرتفع کرده و زیبایی سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد.

تزریق ژل به مچ پا چیست و چگونه انجام می شود؟

فرایند تزریق ژل، نه تنها برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در موارد درمانی و رفع مشکلات و آسیب های جسمی نیز کاربردهای گسترده ای دارد.

Filler injection به مچ پا نیز با اهداف درمانی و حتی زیبایی امروزه در حال رواج است.

طی فرایند تزریق پر کننده اشکالات اندامی مچ پا تا حدی برطرف شده و از ایجاد آسیب بیشتر جلوگیری می کند. همچنین پرکننده های پوستی گاهی اوقات اهداف زیبایی را نیز دنبال می کند.

تزریق ژل به مچ پا چیست و چگونه انجام می شود

برای تزریق ژل های پوستی به ناحیه ی مچ پا، ابتدا باید ناحیه ی مورد نظر به طور دقیق بررسی شود.

پزشک مورد نظر باید برنامه ای که برای تزریق فیلر به مچ پای فرد بیمار دارد را ترسیم کند و تکنیک های تزریق پر کننده را در نظر داشته باشد.

سپس ناحیه ی مورد نظر با استفاده از مواد بی حسی، دچار بی حسی موضعی قبل از Filler injection خواهد شد.

تزریق ژل به طور کلی فرایند دردناکی نمی باشد اما بسته به متفاوت بودن آستانه ی تحمل درد افراد مختلف، بی حس کردن ناحیه ی مچ پا قبل از تزریق فیلر الزامی می باشد.

در مرحله ی اصلی از فرایند تزریق ژل، مقادیر کم و استانداردی از ژل آماده شده و به ناحیه ی مچ پا تزریق می شود.

تزریق پر کننده با استفاده از سوزن های نازک و استریل انجام می شود و مکان هدف این تزریق با توجه به نیاز سنجی و برنامه ریزی پزشک قبل از شروع فرایند Filler injection، تعیین خواهد شد.

پس از اتمام تزریق ژل، ناحیه ی مورد نظر از حیث آسیب های احتمالی بررسی شده و اقدامات لازم از قبیل پانسمان، پماد های کم کننده ی التهاب پس از تزریق فیلر و یا مواد آنتی باکتریال در ناحیه ی مچ پا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تزریق ژل جای جوش

تزریق ژل به مچ پا به چه منظور انجام می شود؟

فرایند تزریق ژل امن، پرسرعت و کم خطری می باشد که با کاربرد های گسترده ای که دارد، به یکی از معجزات جراحی های زیبایی و درمانی تبدیل شده است.

پر کننده های پوستی، از ماده ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده اند که این ماده به طور طبیعی در بخش های مختلفی از بدن ما وجود دارد.

اسید هیالورونیک موجود در ژل های پوستی به افزایش حجم بافت هدف کمک می کنند.

از طرفی، یکی از فواید و تاثیرات مهم تزریق ژل به پا، درمان مشکلاتی چون صاف بودن بیش از حد کف پا و التهاب شدید پاشنه ی پا می باشد.

مشکلات مربوط به ساختار و قالب مچ پا، شاید در ابتدا کم اهمیت به نظر بیایند اما با تشدید این التهاب ها و ایجاد آسیب های جدی تر، این مشکل می تواند زندگی شما را مختل کند.

تاثیرات نامتناسب بودن حالت مچ پا و یا لاغری بیش از حد آن در به هم ریختن تناسب انداب و پاها، مشکلی دیگر است که رفع آن یکی از اهداف فرایند تزریق ژل می باشد.

طی فرایند تزریق پر کننده، با تزریق زیر پوستی مقادیر مناسبی از ژل های پوستی، نواقص ظاهری و اندامی مچ پا برطرف شده و علاوه بر درمان آسیب های سلامتی، تاثیرات شگرفی در تناسب پاها و زیبایی اندام افراد نیز خواهد داشت.

از دیگر کاربرد های فرایند تزریق ژل، نتایج چشمگیری است که پس از Filler injection به پا در خصوص رفع مشکل تعریق بیش از حد پا مشاهده خواهد شد.

ویژگی مثبت استفاده از ژل های پوستی در فرایند تزریق ژل، آن است که با انواع پوست سازگار است و نیاز به تست و آزمایش قبل از آغاز فرایند تزریق پرکننده های پوستی نخواهند داشت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به مچ پا

اقداماتی برای کاهش عوارض جانبی پس از تزریق ژل وجود دارد که توجه به آن ها باعث می شود فرد هرچه سریع تر و مفید تر دوران بازیابی خود پس از فرایند تزریق فیلر را طی کند.

با اینکه تزریق پر کننده، جزو اعمال زیبایی سخت در نظر گرفته نمی شود و دوران نقاهت با آسیب های جدی به همراه نخواهد داشت، اما توجه به این نکات برای احساس بهتر و تاثیرات سریع تر فرایند Filler injection مفید خواهند بود.

در روزهای ابتدای پس از تزریق ژل که کبودی ها و التهاباتی در ناحیه ی مچ پا قابل مشاهده خواهند بود، استفاده از کمپرس های سرد می تواند تا حد زیادی برای کاهش حس ورم و درد های جزئی ناحیه ی مورد نظر اثربخش باشد.

تزریق ژل به باسن

همچنین استفاده از ژل ها و کرم های تسکین دهنده ی التهاب و آرام کننده ی التهابات پوستی نیز برای کاهش اثرات التهابی پوست پس از تزریق ژل موثر خواهند بود.

در صورت احساس درد، استفاده از مسکن هایی که رقیق کننده ی خون نمی باشند نیز توصیه می شود.

تا 6 ساعت پس از تزریق ژل، از هرگونه برخورد و تماس مستقیم با پوست ناحیه ی مچ پا جلوگیری شود و پس از آن تا چند روز از وارد کردن هرگونه فشار به ناحیه ای که در آن تزریق پرکننده صورت گرفته جدا خودداری شود.

همچنین مصرف آسپرین و داروهای مشابه در روز های ابتدایی پس از تزریق پر کننده، باعث تشدید کبودی های پوستی در ناحیه ی مچ پا خواهد شد.

عوارض و خطرات احتمالی تزریق ژل به مچ پا

فرایند تزریق ژل، فرایند پر خطری نمی باشد و عوارض جدی ای را نیز به دنبال نخواهد داشت، اما با توجه به تزریق ماده ای به بدن، ممکن است التهابات اولیه ای پس از اتمام فرایند Filler injection مشاهده شود.

بلافاصله پس از تزریق ژل، قرمزی جزئی در ناحیه ی مچ پا مشاهده می شود. همچنین در روزهای اولیه ی پس از انجام Filler injection، تورم، التهاب و نیز کبودی های جزئی در ناحیه ی مچ پا ایجاد خواهد شد.

البته که این پاسخ های التهابی موقتی خواهد بود و توصیه می شود در صورت بروز التهاب های تشدید شونده و یا همراه شدن علائم این نوع التهابات پوستی با حساسیت ها و التهابات شدیدتر، به سرعت وضعیت خود را به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

از طرفی ممکن است بی حسی های موقت در ناحیه ی مچ پا تا چند روز پس از اتمام فرایند تزریق ژل وجود داشته باشد.

در صورت ایجاد پاسخ های شدید بدن نسبت به Filler injection، پاسخ های التهاب نظیر کهیر و یا زخم های پوستی نیز بروز خواهد کرد.

این شرایط پس از تزریق ژل، زمانی اتفاق می افتد که فرد از نظر ابتلا به انواع بیماری های پوستی و یا حساسیت به مواد خارجی مستعد بوده و سابقه ی انواع آلرژی ها را نیز در پرونده ی پزشکی خود داشته باشد.

گاهی نیز در اثر استفاده از تکنیک های نادرست برای تزریق پر کننده، توده هایی کوچک و سفت در زیر پوست در روز های اولیه ی پس از تزریق فیلر احساس خواهند شد.

با این اوصاف، هنوز هم تزریق ژل به عنوان یکی از کم خطر ترین و امن ترین اقدامات کلینیک های زیبایی و درمانی شناخته می شود و در صورت انتخاب یک پزشک ماهر و کلینیک معتبر، نگرانی ها پیرامون بروز عوارض شدید و آسیب های جدی پس از فرایند تزریق پرکننده های پوستی، بیهوده خواهد بود.

ماندگاری تزریق ژل

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق ژل خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

تزریق ژل