آیا عفونت در لیپوماتیک ممکن است

عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک یکی از عمل های زیبایی است که به عنوان راهی برای حذف سلول هلی چربی زائد و فرم دهی بدن رایج شده است.

آیا عفونت در لیپوماتیک صحت دارد

معمولا پزشکان متخصص زیبایی عمل زیبایی lipomatic را راهی ایمن تر نسبت به بقیه راه های موجود برای حذف سلول های چربی زائد می دانند اما آیا عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی عوارضی به دنبال ندارد و عوارضی مانند عفونت در lipomatic صحت ندارد؟

آیا امکان عفونت بعد از لیپوماتیک وجود دارد؟

عمل زیبایی لیپوماتیک توسط پزشک متخصص زیبایی انجام می شود. پزشک متخصص زیبایی در ابتدا برای این که از ایجاد عوارضی مانند شل شدگی پوست بعد از انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی جلوگیری کند در طی یک جلسه مشاورا بررسی هایی روی بدن شما انجام می دهد.

سپس در صورتی که شما فرد مناسبی برای انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک باشید قبل از انجام عمل جراحی زیبایی lipomatic بر روی بدن شما نواحی را که به انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی نیاز دارند علامت گذاری می کند.

آیا امکان عفونت بعد از لیپوماتیک وجود دارد

نسبت به تعداد نواحی، سطح نواحی و جایگاه نواحی علامت زده ماده بیهوشی را برای بیهوشی عمومی یا موضعی تزریق می کند و سپس عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک را آغاز می کند. پزشک متخصص زیبایی برای انجام عمل زیبایی lipomatic از لوله باریک و توخالی به نام کانول استفاده می کند.

پزشک متخصص عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک لوله کانول را به زیر پوست نواحی مشخص شده وارد می کند و با ایجاد تکان هایی با لوله کانول به سلول های چربی زائد فشار وارد می کنند و باعث جدا شدن سلول های چربی زائد از پوست می شوند.

در این صورت با مکشی که در لوله کانول وجود دارد سلول های چربی زائد جدا شده از بدن در طی عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک خارج می شود و دیگر به بدن بازگشت داده نمی شود.

با توجه به این که در طی انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک به دلیل وارد کردن لوله کانول توسط پزشک متخصص زیبایی به بدن، زخم هایی در بدن ایجاد می شود؛ بنابراین احتمال بروز عفونت به دلیل وجود زخم در عمل زیبایی پیکرتراشی وجود دارد.

علت بروز عفونت بعد از لیپوماتیک

همانطور که گفته شد احتمال بروز عارضه ی عفونت در حین و بعد از انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک تا زمانی که زخم ایجاد شده بر اثر انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی باز است وجود دارد.

لیپوماتیک و فیبروز بعد از آن

در صورت که پزشک متخصص زیبایی نکات بهداشتی را برای انجام جراحی زیبایی lipomatic رعایت نکند و زخم شما را به خوبی نبندد به دلیل آلودگی امکان ایجاد عفونت بر اثر انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک وجود دارد.

در صورت بروز عارضه عفونت در حین یا بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک برخی عارضه های دیگر هم به دنبال دارد که باعث ایجاد ناراحتی بیشتر شما می شود. در پایین برخی عوارضی که هنگام ایجاد عفونت همراه عفونت ایجاد می شوند نام برده شده است.

1. التهاب
  2. تورم
  3. قرمزی
  4. درد
  5. ایجار چرک
  6. ترشح مایع آلوده

در صورتی که عفونت پیشرفت کند و سطح بزرگی را در بر بگیرد یا به سطح عمیق تری از پوست نفوذ کند ممکن است مجبور شوید عمل دیگری هم علاوه بر عمل زیبایی لیپوماتیکی که انجام داده اید انجام دهید تا از پیشرفت بیشتر عفونت زخم ها جلوگیری کنید.

در این صورت ممکن است عفونت و انجام عمل دیگر روی نتیجه عمل زیبایی لیپوماتیک شما تاثیر منفی بگذارد و نتیجه عمل جراحی زیبایی lipomatic شما تغییر کند. در این صورت شما نمی توانید نتیجه خوبی از انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی را مشاهده کنید.

نکات و توصیه ها برای پیشگیری از بروز عفونت پس از لیپوماتیک

برای این که از بروز عفونت و نیاز به انجام عمل دیگر بعد از انجام لیپوماتیک جلوگیری کنید لازم است مواردی را هنگام انجام عمل جراحی زیبایی lipomatic رعایت کنید. در پایین مواردی که لازم است قبل از انجام عمل زیبایی پیکرتراشی رعایت کنید نام برده شده است.

1. در انتخاب کلینیک زیبایی مناسب این نکته را در نظر بگیرید که حتما کلینیک زیبایی شما نکات بهداشتی رعایت شده باشد.
  2. در انتخاب پزشک متخصص زیبایی هم قبل از انجام عمل جراحی زیبایی دقت کنید که نکات بهداشتی را انجام دهد.

رعایت برخی نکات بهداشتی در کلینیک های زیبایی برای انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک الزامی است. در پایین به نکات بهداشتی مهمی که همه ی کلینیک های زیبایی باید برای انجام عمل زیبایی lipomatic رعایت کنند پرداخته شده است.

1. اتاقی جراحی که قرار است عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک شما انجام شود، باید تمیز و استریل خواهد کرد.
  2. پزشک و کارمندان باید با لباس جراحی مناسب (اسکراب، دستکش و ماسک صورت) عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی را انجام دهند.
  3. نواحی از بدن شما که قرار است عمل زیبایی lipomatic بر روی آن نواحی انجام شود باید با ماده ضد عفونی کننده، ضد عفونی شود.
  4. وسایل لازم برای عمل جراحی زیبایی شما باید قبل از انجام عمل استریل شود.
علت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک چیست؟

با رعایت نکات گفته شده احتمال بروز عفونت در حین یا بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک بسیار کم است. معمولا احتمال عفونت بیشتر در افرادی وجود دارد که بیماری دیابت دارند، سیگار می کشند، استروئید مصرف می کنند یا شرایط عروقی خاصی دارند.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی عمل های زیبایی لیپوماتیکی که تا کنون انجام گرفته است مشخص شده است که تنها حدود 1 درصد از افرادی عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی را انجام داده اند با مشکل عفونت بعد از انجام عمل زیبایی lipomatic مواجه شده اند.

پس از بروز عفونت چه کاری باید انجام دهیم؟

انتخاب پزشک متخصص و با تجربه برای انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک نه تنها باعث می شود شما نتیجه بهتری از انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی داشته باشید بلکه حتی احتمال بروز هر عارضه حتی عفونت هم با انتخاب پزشک مناسب کاهش می یابد.

ولی فقط پزشک یا شخصی که عمل زیبایی لیپوماتیک شما را انجام می دهد در بروز نکردن عفونت تاثیر گذار نیست بلکه شما هم باید بعد از انجام عمل جراحی زیبایی lipomatic برخی نکات مراقبتی بعد از انجام عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی را رعایت کنید.

در پایین به برخی از نکات مراقبتی مهمی که باید بعد از انجام عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک به رعایت آن ها بپردازید گفته شده است.

1. بعد از انجام عمل زیبایی به محیط های آلوده نروید.
  2. نواحی از بدنتان که عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی بر آن ها انجام شده است را تمیز و عاری از باکتری و هرگونه آلودگی نگه دارید.
  3. می توانید از پزشک متخصص خود بخواهید برای ضد عفونی کردن نواحی که عمل جراحی زیبایی انجام شده است برای شما اسپری یا کرم ضد عفونی کننده تجویز کند.
  4. در صورت آلوده شدن نواحی که عمل زیبایی لیپوماتیک انجام گرفته ناحیه مورد نظر را با مواد ضد عفونی کننده شستشو دهید.
  5. محلی که عمل جراحی زیبایی انجام گرفته است را باز نگذارید و حتما از بانداژ استریل شده برای بستن آن محل ها استفاده کنید.
  6. به طور مرتب به تعویض بانداژ های خود اقدام کنید.
  7. در صورتی که هر گونه علائمی که ناشی از عفونت است مشاهده کردید حتما به پزشک متخصص زیبایی خود مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت لیپوماتیک خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب نیست؟

لیپوماتیک